Ikea laat zien: de juiste vergelijking maakt het verschil

De voordelen van een goede nachtrust verrassend verbeeldt

Een veelbeproefde reclametechniek is het samentrekken van twee verschillende werelden. Je pakt het unique selling point van je product en koppelt dat aan een andere wereld die ook symbool staat voor die USP. Dit is een prachtig voorbeeld van IKEA. Door de slaapproducten van IKEA te vergelijken met een anti-aging crème, een energiedrankje en een voedingssupplement krijg je een verrassend beeld dat de boodschap in één keer vertelt.

Deze printcampagne heeft stopping power. Nodig, want de gemiddelde consument krijgt op een dag zo’n 2.500 boodschappen op zich af, waarvan hij er maar 75 opmerkt. Wil je in het hoofd komen van de consument, dan moet je dus boven de saaie middenmoot uitkomen. Niet alleen het idee van deze printcampagne is erg goed, ook de uitwerking is vakkundig gedaan. Er is gewerkt met opgeschaalde fysieke producten, waardoor de belichting en schaduw echt zijn en er niet in de visuals is gepoetst. Mooie campagne van Mother, Londen.

Wil jij ook een campagne met stopping power?

Kom langs, bel 020 589 29 29 of stuur een e-mail naar info@qiss.nl.

Nieuws dat jou inspireert

Wat ons raakt, raakt jou vast ook. Dus heb je nog even? Lees dan onderstaande nieuwsberichten over merken, marketingcommunicatie, actiecampagnes en meer.

Meer nieuws