AEG

AEG: internationale brandcampagne versterkt voor de hele Benelux

AEG: inter- nationale brand- campagne versterkt voor de hele Benelux

AEG wilde haar merk opnieuw laden en extra naamsbekendheid geven. Het bedrijf bedacht daarom een opvallende brandcampagne voor internationaal gebruik. Maar wat voor Denemarken of Duitsland werkt, hoeft niet te werken voor Nederland of Frankrijk. Om lokale markten aan te spreken, kreeg ieder land dan ook de opdracht de campagne aan te passen. Qiss kreeg de eer dit niet alleen voor Nederland te doen, maar ook voor België en Luxemburg.


Volledige online en offline campagne

In de brandcampagne staan 3 groepen centraal: taste, care en well-being. Deze groepen vertegenwoordigen kookapparaten, wasapparatuur en stofzuigers. Allereerst hebben we de Engelstalige brandcampagne voor deze groepen vertaald. Want Nederlanders luisteren en lezen toch nog steeds het liefst in het Nederlands. Reclame in de Nederlandse taal blijft dan ook beter hangen en wordt sneller begrepen door de consument. Tv-commercials, print, online…alles kreeg een aansprekend Nederlands jasje. Daarnaast hebben we de voice-over bepaald. Belangrijk, want de stem geeft kleur aan het merk. Ook de opnames in de geluidsstudio en de definitieve edit hebben we begeleid.


Aanvulling met een succesvolle consumentenactie

Wat beter kan pak je aan – en wat goed is behoud je. Daarom hebben we aansluitend aan de nieuwe brandcampagne de door ons bedachte ICI Paris consumentenactie opnieuw ingezet. Deze AEG-actie heeft zijn succes al 6 jaar bewezen. De actie geeft consumenten met een cadeaubon van parfumerie ICI Paris net het laatste zetje om de deal rond te maken. We hebben voor de hele Benelux (aeg.nl, aeg.be en aeg.lu) deze actiecampagne voorzien van online content voor op de website, maar ook de social kanalen. Daarnaast is er een pakket aan POS materiaal ontwikkeld om klanten in de winkel te overtuigen. En niet te vergeten een tag-on bij de lopende TV commercial. Zo hebben we een campagne gericht op branding extra sterk gemaakt – met een Benelux tintje én een actiematige call to action.

Van gedachten wisselen? Graag!

Zoek je een bureau dat je kan helpen met je merkontwikkeling? Of wil je eens vrijblijvend van gedachten wisselen over je merk? Praat dan met Randy, onze merkstrateeg. Bel hem op 020 589 29 29 of stuur een e-mail naar randy@qiss.nl.

Neem contact op