Scheffer Badkamers
Scheffer Badkamers: merkopfrissing voor een badkamerspecialist
Scheffer Badkamers was toe aan een nieuw gezicht. Een gezicht dat bij 2021 past. We kenden de badkamerspecialist al, omdat het een franchise is van het Bad&Body merk dat we eerder mochten opfrissen. We zijn in drie stappen aan de slag gegaan om ons doel te bereiken: een verkwikkend nieuw lokaal badkamermerk.
Stap 1: strategie
We zijn gestart met een creatieve brainstorm om alle ideeën op tafel te krijgen. Vervolgens hebben we een merksleutel gemaakt. Daar kwam uit dat Scheffer Badkamers zich het best kon positioneren met drie productlijnen. Dat werden: Scheffer Badkamers, Scheffer Outlet en Scheffer Exclusive.
Stap 2: logo en huisstijl
We gaven elke lijn een passend logo. Maar een merk heeft meer nodig dan een logo. Daarom vertaalden we het logo door in een complete huisstijl. Natuurlijk met visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Maar ook met nieuwe afspraakkaarten, presentatiemappen en een aantal veelgebruikte formulieren. Om de huisstijl te bewaken, hebben we vervolgens een brandmanual samengesteld. Daarin staan alle belangrijke huisstijlelementen en -regels.
Stap 3: vertaling naar reclame
Vervolgens hebben we de huisstijl en nieuwe merken vertaald naar reclametoepassingen. Natuurlijk hebben we standaard advertentiemateriaal gemaakt, maar ook een uniek zes meter groot bord langs de snelweg én een compleet gerebrande vrachtauto. Onze volgende stap is het aankleden van het pand voor de drie productlijnen.
Is jouw merk ook toe aan een nieuw gezicht?
Neem contact op met Randy, onze merkstrateeg, en ontdek je mogelijkheden! 020 589 29 29 of stuur een e-mail naar info@qiss.nl.