Praxis
Praxis restyling: door de makers van Qiss
Praxis is er ‘voor de makers’. Maar het bedrijf verloor wel marktaandeel. Of wij daarom eens naar de folder wilden kijken? Uiteraard wilden we dat. Maar we zagen al snel dat er veel meer verbetermogelijkheden waren. Daarom hebben we niet alleen de folder een fris nieuw ontwerp gegeven. We hebben het gehele merk én winkelconcept onder de loep genomen.
Volledige restyling in 13 weken
Voor de herpositionering van het merk Praxis hebben we alle onderdelen onder de loep genomen. Van strategische aspecten als het logo, de pay-off en de merkwaarden tot praktische zaken als nieuwe folders en prijskaartjes. De Praxis vestiging in Utrecht werd aangewezen als pilot store. Maar met een strakke deadline. Binnen 13 weken moest de winkel omgebouwd zijn. En dat lukte! In 13 weken tijd hebben we alles vernieuwd. Van wandborden tot bedrijfskleding. En van webpagina’s tot winkeltassen.
Spectaculaire heropening
Na 13 weken kon de Praxis nieuwe stijl haar deuren openen, maar niet voordat we de buurt ervan op de hoogte hadden gebracht. Met advertenties, folders, openingsaanbiedingen en een speciale uitnodiging voor de buurt hebben we klanten uitgenodigd voor de feestelijke opening. We zijn zelfs guerrilla gegaan. Overal in de buurt plaatsten we bordjes op een manier die het overduidelijk maakte dat we wel wat klushulp konden gebruiken.
Extern een nieuw gezicht, intern een nieuwe beleving
Een merk is pas succesvol als het wordt gedragen door de medewerkers. Daarom bedachten we de BAS-campagne. BAS staat voor Behulpzaam, Aanstekelijk en Solide. Met deze merkwaarden hebben we een interne campagne ontwikkeld die onder andere bestond uit posters gericht op de medewerkers. Daarnaast kreeg iedere medewerker een ‘baspoort’. Een boekje met tips en een beknopte beschrijving van de nieuwe merkwaarden.
Wil je weten wat een rebranding voor jouw merk kan doen?
Zoek je een bureau dat je kan helpen met je retailcommunicatie? Of wil je eens vrijblijvend van gedachten wisselen over je merk? Praat dan met Randy, onze merkstrateeg. Bel hem op 020 589 29 29 of stuur een e-mail naar randy@qiss.nl.