Jeugdbescherming
Aantal uithuisplaatsingen daalde met bijna 40%
Aantal uithuisplaatsingen daalde met bijna 40%
Bureau Jeugdzorg Regio Amsterdam was toe aan een nieuwe strategie en een nieuw strategisch marketingplan. Dat soort diepgaande veranderingen begint bij de basis. Bij de organisatiecultuur. Wie zijn we? Weet iedereen wat we doen en waarom?
Om dat inzichtelijk te krijgen, hebben we strategische sessies gehouden met de directie en het management. Vervolgens hebben we 3 mogelijke namen bedacht met 5 bijpassende pay-offs. We hebben de medewerkers gevraagd welke zij het beste vonden passen bij de nieuwe merkwaarden.
Daar kwam ‘Jeugdbescherming’ als merknaam uit met de pay-off ‘Ieder kind veilig!’ Daarnaast werd gekozen voor een nieuwe werkwijze om de belofte waar te maken: ‘ 1 gezin, 1 plan, 1 gezinsmanager’.
Nieuwe look
Een strategisch marketingplan moet ook worden uitgevoerd. Daarom ontstond de vraag naar een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ouders, verzorgers, specialisten en natuurlijk Bureau Jeugdzorg hebben allemaal het beste voor met het kind. Dat idee hebben we gevangen in het beeldmerk, waarin het kind centraal staat en wordt omgeven door meerdere beschermende mensen en instanties.
Samen prijzen winnen in dienstverlening?
Het draait natuurlijk niet om prijzen winnen, maar het draait om het beste voor je cliënten, patiënten en partners. Dat weten we en daar willen we je graag bij helpen!
Van gedachten wisselen? Graag!
Zoek je een bureau dat je kan helpen met je organisatiecultuur? Of wil je eens vrijblijvend van gedachten wisselen over je merk? Praat dan met Randy, onze merkstrateeg. Bel hem op 020 589 29 29 of stuur een e-mail naar randy@qiss.nl.